AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ
AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

Saturday, August 20, 2011

Сметанов сладолед с пъпеш и награди / Creamy Melon Ice Cream and Awards



Винаги съм си мислела, че съотношението УЧЕБНА ГОДИНА/ЛЯТНА ВАКАНЦИЯ е тотално сбъркано!!

Като ученичка тайничко си мечтаех да са разменени местата им - да учим има-няма 3 месеца, а останалите 10 да са - ВАКАНЦИЯ :)... Но това беше някога много отдавна...

А сега като родител - КАТЕГОРИЧНО НАСТОЯВАМ :) да се направи съответната темпорална корекция!! Че то за 2 и нещо месеца кой нормален работещ родител има някакъв шанс да се вземе в ръце, че и да влезе в ритъма на съществуване, в което животът му не се върти около ученическото ежедневие на отрочетата му??? Ето - само от седмица и нещо детенце е без мен на море - и аз се чувствам все едно някой РЯЗКО е издърпал гравитацията изпод краката ми :)!!

Ами да - жалоните на ежедневния ми ритуал за функциониране ЛИПСВАТ!!! И аз буквално съм безсилна пред липсата на отговорности и задължения - и представа си нямам как нормално да функционирам :))... Даже в кухнята не влизам, камо ли да се хвана да приготвям храна... Виж ако имах на разположение още 7-8 месеца ;) можеше и да започна да се справям :))

Но ...все пак реших, че няма да се давам току -така на безумието на образователната система и поне един бърз сладолед (ама ;) без варене) ще си спретна - само за мен си - дори и да не трябва - и въпреки че ми е абсолютно противопоказен!!


Необходими продукти:

200 гр подсладено кондензирано мляко
200 гр пъпеш, пюриран
1 ч.л. чист екстракт от ванилия
400 гр животинска сметана
100-200 гр пъпеш, нарязан на ситни кубчета, по избор
листенца свежа мента, за гарниране
течен мед, за заливка - по избор



Начин на приготвяне:

В кухненски робот или блендер смесваме кондензираното мляко, пюрирания пъпеш и ванилията и блендираме до получаването на хомогенна смес и прехвърляме в голяма купа.
Разбиваме в отделна купа с миксер на висока степен сметаната до пухкав крем.
Прибавяме около 1/4 от разбитата сметана към блендираната смес и разбъркваме със силиконова шпатула.
Добавяме останалата сметана и разбъркваме до пълното хомогенизиране на сместа.
Покриваме купата с еластично фолио и оставяме в хладилника за час-два.
Междувременно замразяваме във фризера съда, в който ще замразяваме сладоледа.
След като сладоледената смес се е охладила, прехвърляме в замразения съд, разбъркваме добре и плътно затваряме съда, или покриваме с еластично фолио и оставяме във фризера.
Разбъркваме сместа на разни половин часови интервали от време до пълното й замразяване - поне за 4 часа, като преди последното разбъркване добавяме и нарязания на ситни кубчета пъпеш, по избор - и разбъркваме и връщаме във фризера.
Прехвърляме сладоледа в хладилника около 20 минути преди сервиране, за да се поотпусне.
Сервираме гарниран с листенца свежа мента и/или със заливка от течен мед.


Today's Top 9: August 22, 2011 The best of 5,668 posts from the Foodbuzz Community, as chosen by our editors and users: http://www.foodbuzz.com/top9?date=2011-08-22

И кой каза, че животът пред камера е лесен ;) ???

А и зад камертата де :))

И все пак да минем на наградите :)

Добре поне, че в тези трудни времена на ваканция :) дните ми биваха разведрявани от прекрасните награди, с които прекрасни приятели кулинари ме удостояваха! И ако не съм реагирала своевременно и адекватно :) то е само защото преструктурирането на типичните ми навици и задължения :) буквално са ме парализирали... А не защото съм ви игноририрала някакси, скъпи мои приятели!!!

Получих тази затрогваща награда от Зиче @ Черпак с мерак - страхотен кулинар и приятел! Благодаря ти Зиче - всяка твоя рецепта е истинско вдъхновение!!

И от своя страна искам да я споделя с две момичета, посещенията при които винаги ме зареждат положително и са невероятно вдъхновение за мен:

Буба @ Sugar Coated Nothings
Irena @ My Wandering Spoon  

Получих друга много жизнерадостна награда от Мони @ Kochzauber - изумителен човек и кулинар:


И бих искала да я споделя с моите нови и не чак толкова нови :) вече приятели:

Бианка @ Вкусно с Бети
Деси @ Dasye's kitchen
Дари@ Кокона
Лина @ l is for lina .

Таня @ Аз готвя... една кулинарна авантюра

Adora @
Christine @ Christine's Pantry
Kelly @ Eat yourself skinny

Благодаря на всички, че ви има!!!

Имам и още няколко прекрасни награди, които ще споделя в следващия си пост :) т.е.

to be continued

както се казва ;)

1 comment:

  1. Кондензираното мляко карамелизирано ли е(тоест да трябва да се вари и да стане като дулче де лече)??

    ReplyDelete

Blogging tips